Visitekaartjes Laten Ontwerpen

Een Visitekaartje

Meer dan alleen een kaartje met wat contact informatie. Elke kaartje moet spreken en moet blijven hangen. Onze designers maken de juiste voor jou

Er zijn zoveel plekken waar je tegenwoordig, tegen bodemprijzen, heel veel visitekaartjes kan laten ontwerpen en drukken. Een prima idee, als je een super strak budget hebt. Maar is het wel optimaal? Ik bedoel zou je ook een super goedkope auto kopen die verroest is, om de haverklap stuk gaat en daar dan je logo op plakken en rondrijden?

Als je hierop “ja” antwoord, dan ben je het ook niet eens met wat ik nu ga zeggen… Misschien geeft het wel een leuk perspectief! Als je daar rondrijdt in die ‘gammelbak’ met je mooie logo erop is de eerste indruk die mensen van je bedrijfje zien een auto die er niet uit ziet. Ook zien ze hem waarschijnlijk vaak langs de weg staan ​:)​

Dat is natuurlijk niet wat je wilt, want mensen vormen direct een mening bij je bedrijf… Je hebt het vast wel eens eerder gehoord, “je hebt maar een kans voor de eerste indruk”. En die eerste indruk is super belangrijk dus daar wil je een tien voor scoren. Ik zeg niet dat je, om een goede indruk te maken, een Ferrari moet kopen. Maar je wilt echt wel een goed verzorgde auto, die niet regelmatig langs de kant staat waar je bedrijfslogo opstaat. Je kunt natuurlijk altijd lekker blijven rijden in de ‘gammelbak’ alleen zou ik dat persoonlijk het bedrijfslogo aflaten.

Dit werkt natuurlijk ook zo met visitekaartjes, met je visitekaartje maak je een eerste indruk. Mensen nemen hem van je aan en stoppen hem in hun zak, of iets dergelijks, en als ze thuis komen ligt hij op het bureau. Elke keer als ernaar gekeken word of als iemand het over jou bedrijfje dan word het kaartje weer tevoorschijn getoverd. Elke keer weer die eerste indruk.

Daarom raden wij je sterk aan ook het visitekaartje door een grafisch ontwerper te laten maken. Een visitekaartje is fysiek klein, maar heeft een enorme impact. Daarboven op is de eerste indruk heel erg belangrijk. Waarom zou je dan niet investeren in een perfecte eerste indruk?

Onze ontwerpers hebben heel veel visitekaartjes ontworpen, en nee, niet de soort visitekaartjes die je krijgt bij de eerste en de beste budget ontwerp/drukkerij in een. Wij gaan juist buiten de standaard. Onze kaartjes vallen op en hebben meer impact. Ook zorgen we altijd voor de juiste kwaliteit, geen ‘gammelbakken’ bij Create Today. Geloof het of niet, er zit echt een wetenschap achter de perfecte visitekaart. Zo moet hij bijvoorbeeld aansluiten bij de huisstijl zodat het gevoel versterkt word en niet juist verzwakt.

Wil je ook een professionele ‘eerste indruk’ laten ontwerpen door ons?

Zijn visitekaartje nog wel nodig?

Je hoort het maar al te vaak, “zijn visitekaartjes niet helemaal uit”? Volgens ons totaal niet. Het feit dat de ‘low-cost’ kaartjes nog prima werken op bijna elke netwerkbijeenkomst wilt al zeggen dat het niet zo is. Wat volgens onze creatieve breinen wel zo is, het moet niet alleen een kaartje zijn waar een emailadres, telefoonnnumer en naam en titel opstaan.

Er moet iets meer gebeuren dan puur vertellen wie je bent. Vroeger toen een visitekaartje gebruikt werd om aangekondigd te worden op een groot feest, zijn voorbij. Zo gaf je hulpje jouw visitekaartje af bij de gastheren van grote feesten/bijeenkomsten zodat je goed voorgesteld kon worden. Ook had niet zomaar iedereen een visitekaartje.

Een visitekaartje gaat met de tijd mee. Zo waren ineens cd-roms helemaal hot om als visitekaartje te geven. Op de cd werd de relevante bedrijfsinformatie, inclusief logo, geprint en als je het cd’tje in je computer op laptop stopte kreeg je een filmpje, foto’s of andere media te zien over het bedrijf. Voor die tijd natuurlijk een erg goed idee, jammer alleen dat iedereen het op een gegeven moment is gaan nadoen.

Het bewijst wel dat er kansen zijn om het nu nog anders te kunnen doen. Zo zagen we laatst een hoveniersbedrijf die in plaats van visitekaartjes hun logo en informatie hadden geprint op een zakje zaadjes. Die zaadjes moesten geplant worden en je werd geïnstrueerd hoe dat precies moest. Uiteindelijk komen er plantjes uit de grond en je denk direct aan die beste hoveniers! Precies wat je wilt… Stel dat er dan nog mensen langs komen die vragen waar je die planten vandaan hebt?

Wat moet er op visitekaartjes staan?

We weten, uit ervaring, dat er sommige mensen zijn die toch vinden dat ze “best zelf een ontwerpje” kunnen maken. Begrijpelijk en helemaal goed! Voor deze mensen hebben we een paar punten opgeschreven die echt wel op een visitekaartje van deze tijd horen te staan.

Een goed zichtbaar logo

Het klinkt logisch maar het logo het logo van je bedrijf moet er duidelijk opstaan. Er zijn genoeg mensen die het logo even in het zwart -wit en klein in een hoekje plaatsen, waardoor hij over het hoofd gezien wordt. Je wilt een duidelijk en redelijk groot logo in dezelfde kleuren als op je website, bedrijfsauto of folder etc.

Een passende huisstijl

Het ontwerp van de visitekaartjes moet passen bij de gekozen huisstijl. Zoals hierboven beschreven is een visitekaart de eerste indruk van je bedrijf. Maar ook meerdere eerste indrukken van mensen die jouw visitekaartje te zien krijgen. Het moet dus exact beschrijven wie je bent als bedrijf. Is het visitekaartje anders dat is het gelijk velen malen minder effectief.

Relevante contactinformatie

Natuurlijk moet een visitekaartje ook dat bevatten waarvoor het origineel bedacht is, jouw bedrijfsinformatie. Zet er alleen niet 10 verschillende nummers, emailadressen en websites op. Alleen de hoofd gegevens, de rest vinden ze wel op je website.

Handige tips voor het maken van visitekaartjes

Tot slot nog even wat handige tips om net dat beetje extra ‘funk’ te geven aan jouw visitekaart. Je wilt natuurlijk wel anders zijn dan anderen maar ook weer niet te veel.

Andere vorm

Ga voor een andere vorm. Natuurlijk wel nog het kleine visitekaart formaat maar snij er een hoekje af of perforeer hem ergens. Natuurlijk moet dit wel ergens op slaan. Maar iets als honden oortjes op een hondensalon kaartje past juist goed en is uniek. Je zou hem ook zo kunnen ontwerpen dat hij ergens op een bureau kan staan.

Denk aan functionaliteit

Je wilt dat mensen thuis bezig gaan met je visitekaartje en niet zomaar ergens onder wat papieren gooien. Werk je bijvoorbeeld in de bouw, dan heb je altijd een paar standaardmaten die je opzoekt. Zet die erop zodat andere mensen echt iets hebben aan je visitekaartje.

Geef hem een geurtje

Je wilt dat degene wie je visitekaartje heeft ontvangen vaker aan je denkt! Waarom geef je het papiertje dan geen geur? Wie doet dat nou? Elke keer als dat geurtje word geroken denken mensen aan je bedrijfje waardoor er meer over gesproken word etc.

Dit waren even snel wat korte voorbeelden en tips die je kan toepassen om net anders te zijn dan anderen. Bij Create Today Agency doen we niet anders dan dit. Net dat stapje verder gaan dan anderen.