Een Logo Laten Maken

(Scroll naar beneden)

Een Logo Maken

Wij hebben er veel mogen maken voor starters en gevestigde bedrijven. Elk logo laat het bedrijf spreken maar allen zijn ze uniek...

Als je een bedrijf begint heb je een logo om herkent te worden maar de focus ligt op meer inkomen generen dan kosten. Vaak wordt vergeten het logo wat eerst gekozen is te optimaliseren. Een logo laten maken klinkt simpel maar het is makkelijk niet optimaal te doen. Je moet met veel factoren rekening houden die makkelijk over het hoofd worden gezien.

Je hoort vaak het de kennismaking is met het bedrijf, de eerste indruk. En ondanks dat het cliché is, het is meer dan waar. Als het bedrijf een goed product heeft zal het ondanks een goed logo of niet, hoogstwaarschijnlijk, alsnog verkopen. Alleen zal het veel beter verkopen en vooral sneller groeien als het een sterk logo heeft.

Met een goed logo ontwerp hou je rekening met de communicatie naar de doelgroep en hoe het bedrijf zich onderscheidt van de rest. Waarom is jouw bedrijf precies wat de klanten nodig hebben? Wat maakt jouw bedrijf anders of beter dan alle anderen? Maar niet alleen dat, je wilt op zoek gaan naar iets wat blijft hangen maar direct een ‘makkelijke associatie’ maakt met hetgeen waar je voor staat. Of beter nog, waar je voor herkent wilt worden.

Create Today Agency is gespecialiseerd in het ontwerpen van logo’s en neemt daar ook de tijd voor. Zoals hierboven al beschreven weten we dat het niet zo simpel is als even een plaatje tekenen wat ongeveer het bedrijf uitbeeldt. Hiervoor heb je bedrijven als Fiverr en andere ‘logo farms’ die geen rekening houden met de ware essentie van een logo ontwerp. Wij doen veel research en bespreken de mogelijke concepten uitvoerig.

Goedkoop een Logo Laten Ontwerpen

Logo ontwerp kan een gecompliceerde taak zijn en er zijn natuurlijk manier hoe je ons wat werk uit handen kan nemen. Zo hebben wij een stuk minder tijd nodig voor het maken van het logo en kunnen wij het logo ook voor een stuk minder centen ontwerpen. Zo kun je zelf al veel research doen, misschien weet je al precies hoe jouw doelgroep je herkent?

We bespreken altijd tijdens ons eerste en gratis oriëntatiegesprek altijd of je wilt dat wij alles voor je uit handen nemen, of deels. Soms heeft een bedrijf al een logo maar moet het, zogezegd, “gepimpt: worden. Alles is uiteraard mogelijke en is te bespreken tijdens onze gesprekken.

Wel controleren we altijd jouw zelfbedachte concept. We waarderen jouw visie natuurlijk en uiteindelijk ben jij de ‘koning’ maar wel adviseren we je graag. Onze logo designers doen dit al jaren en hebben een uitzonderlijk oog ontwikkeld voor het vak. Maar nogmaals jij beslist!

Logo ontwerp kan een gecompliceerde taak zijn en er zijn natuurlijk manier hoe je ons wat werk uit handen kan nemen. Zo hebben wij een stuk minder tijd nodig voor het maken van het logo en kunnen wij het logo ook voor een stuk minder centen ontwerpen. Zo kun je zelf al veel research doen, misschien weet je al precies hoe jouw doelgroep je herkent?

We bespreken altijd tijdens ons eerste en gratis oriëntatiegesprek altijd of je wilt dat wij alles voor je uit handen nemen, of deels. Soms heeft een bedrijf al een logo maar moet het, zogezegd, “gepimpt: worden. Alles is uiteraard mogelijke en is te bespreken tijdens onze gesprekken.

Wel controleren we altijd jouw zelfbedachte concept. We waarderen jouw visie natuurlijk en uiteindelijk ben jij de ‘koning’ maar wel adviseren we je graag. Onze logo designers doen dit al jaren en hebben een uitzonderlijk oog ontwikkeld voor het vak. Maar nogmaals jij beslist!

Het Eerste Gesprek Wordt Nooit in Rekening Gebracht!

Neem daarom direct contact op voor advies, dan kunnen we daarna altijd kijken of we iets voor je kunnen betekenen.

Verschillende Logo Designs

Er zijn verschillende Logo designs. Elke soort design werkt goed met een bepaald bedrijfstype of brand, al bestaan er veel discussies over dit onderwerp. Er bestaan ook veel uitzonderingen. Zo kan een bedrijf in precies dezelfde branche met hetzelfde structuur een totaal ander design hebben.

Logo’s met Alleen Tekst

Logo’s kunnen heel simpel zijn en toch spreken. Sterker nog, dit is precies wat je wilt. Ook hier zou je weer kunnen zeggen dat grote brands als ‘ebay’ of dit soort namen gebruiken. De keuze gaat natuurlijk altijd gepaard met de keuze voor het marketingbudget. Je wilt natuurlijk wel opvallen en blijven hangen met een bepaald logo. Heb je een niks zeggend logo zonder marketing, dan wordt het lastig ‘gehoord’ te worden.

Ook zie je logo’s met alleen tekst veel bij persoonlijke brands. Mensen die al bekend zijn onder hun eigen naam hebben er alleen maar baat bij een logo te hebben waarbij hun naam voor ze spreekt. Je wilt hoe dan ook direct herkent en herinnerd worden. Wat er bij dit soort logo’s vaak gebeurt is dat er wordt gespeeld met voor en achternaam. Bijvoorbeeld de voornaam in een heel dun/smal lettertype en de achternaam in een dikker lettertype of zelfs een heel ander lettertype.

Wel moet het een geheel zijn, maar er zijn duizenden lettertypes dus dat moet geen probleem zijn. Ook wordt er regelmatig gespeeld met kleur van het lettertype.

Logo’s met Alleen een Illustratie

Enorm simpele vorm van een logo, alleen maar een plaatje. Dit werkt goed bij bedrijven die al een tijdje bestaan, denk bijvoorbeeld aan ‘apple’. Iedereen weet waar we het over hebben op het moment dat we het welbekende appeltje zien. Nou heeft apple er al een aantal decennia opzitten en is het logo ook velen malen getransformeerd. Zo begonnen ze ooit met een logo wat helemaal niet eens leek op een appel. Het was een plaatje van een man zittend onder een appelboom met duidelijk de woorden ‘apple computer co.’ eromheen.

Leuk verhaaltje, maar het gaat natuurlijk om het feit dat dit type logo zeker niet is aan te raden is bij bedrijven die net starten. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, vraag dit daarom altijd even na bij een expert.

Enorm simpele vorm van een logo, alleen maar een plaatje. Dit werkt goed bij bedrijven die al een tijdje bestaan, denk bijvoorbeeld aan ‘apple’. Iedereen weet waar we het over hebben op het moment dat we het welbekende appeltje zien. Nou heeft apple er al een aantal decennia opzitten en is het logo ook velen malen getransformeerd. Zo begonnen ze ooit met een logo wat helemaal niet eens leek op een appel. Het was een plaatje van een man zittend onder een appelboom met duidelijk de woorden ‘apple computer co.’ eromheen.

Leuk verhaaltje, maar het gaat natuurlijk om het feit dat dit type logo zeker niet is aan te raden is bij bedrijven die net starten. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, vraag dit daarom altijd even na bij een expert.

Logo’s met Tekst en een 'Lettertype Illustratie'

Met dit soort logo’s beginnen we al meer in de richting te komen bij bedrijven die door middel van het logo willen spreken met de klant. Denk aan een brand genaamd ‘pencil’ maar daar hebben ze de laatste letter in de vorm van een potloodje. Of het bedrijf (niet al te bekend) ‘killed productions’ waar de ‘i’ van het woord killed niet verticaal maar horizontaal wordt weergegeven. Hier proberen ze natuurlijk een beetje te spelen met de naam, de letter i is ‘killed’ en is daarom om gevallen.

Door dit soort dingen te doen, spreek je meer met een logo en blijft hij vooral goed hangen. Of je het nou wel of niet leuk of grappig vindt. Zou je het totaal niet grappig vinden dan herinner je het je ook, wel op de manier van: ”jeetje, wat een naar logo”. Maar ze zeggen ook wel elke publiciteit is goede publiciteit. Natuurlijk zou je wel willen doelen op een logo dat mensen een glimlach op het gezicht brengt.

Logo’s met alleen Letters

Je hebt logo’s die wel een uitgesproken naam hebben maar het logo is niks meer dan de eerste letters van die naam. Denk aan ‘louis vuitton’ of, wat dichter bij huis, ‘vroom en dreesman’. Het woord “V&D” is best een populair woord geworden. Nu wat minder, helaas.

Hiermee creëer je ook het effect dat mensen meer onderzoek willen doen naar wat het logo, of beter gezegd, bedrijfsnaam precies inhoudt. Dit is precies wat je wilt! Hoe meer mensen zich bezighouden met het bedrijf zonder daar moeite voor te doen, hoe meer gewin er is.

Logo’s met een Illustratie en Tekst

Er zijn nog talloze soorten logo’s waarover we het kunnen hebben, maar dit is de laatste noemenswaardige. De meeste startende bedrijven beginnen met een logo zoals dit. Een logo met een naam of slogan en een illustratie van hun naam of wat ze willen uitstralen. Met dit type logo’s kun je het meeste spreken. Precies duidelijk maken wie je bent en waar je voor staat. Denk aan bedrijven als ‘nike’ en hun erg bekende logo. Al staat de naam er nog vaak onder, ze hebben te tekst niet meer nodig want iedereen weet waar we het over hebben.

Maar dat wil nog niet zeggen dat het ook het beste aanslaat. Logo’s waarbij mensen moeten lachen of een andere emotie opwekt doen het erg goed. Evenals logo’s waarbij je iets moet opzoeken om er meer over te weten te komen.