Flyers en Posters laten maken

(naar beneden scrollen)

Flyers en Posters

Je ziet ze overal en kan ze zelfs heel gemakkelijk maken. Maar een echt effectieve poster of flyer maak je niet overal.

Tegenwoordig bestaan en zoveel low-cost ‘ontwerp-je-eigen-poster-of-flyer’ websites. Je moet hier je ontwerp uploaden en je kan er dan duizenden drukken voor een laag bedrag. Met alle respect, een beetje de RyanAir van de vliegtuigmaatschappijen. Op zich prima tools even snel wat te drukken voor de lokale voetbalvereniging en schaakclub. Heb je echter als doel het klantenbestand te verbreden, jouw brand beter onder het publiek te brengen en uiteindelijk meer klandizie te trekken dan kun je wellicht ook denken aan een professioneel ontwerpbureau.

Flyers en posters zijn handige tools om voor een relatief laag bedrag effectief te marketten. Hiervoor moeten ze beiden wel voldoen aan bepaalde eisen. Eisen die ervoor zorgen dat je meer klanten en naamsbekendheid krijgt en niet minder. Create Today Agency is ervaren, enthousiast en weet wat we doen als het komt op Flyer- en Posterontwerp.

Gemakkelijk laat je steken vallen als het gaat over flyer en poster ontwerp. Het heeft ons een aantal jaar gekost om te zijn waar we nu zijn en we hebben veel geleerd gaandeweg. Het is veel meer dan een paar mooie plaatjes, een grote headline, en een telefoonnummer in elkaar zetten en laten afdrukken. Wij kijken altijd naar jouw doelgroep, de huidige huisstijl, je andere communicatiemiddelen en natuurlijk de wensen die je hebt met de campagne.

Ja, we drukken ook af!

Ook wij kunnen de poster of flyer voor je afdrukken, uiteraard! We hebben contacten bij verschillende drukkerijen die elk hun voordelen hebben. Als we voor jou iets ontwerpen zorgen dat we dit laten drukken bij de geschikte drukkerij om jouw poster of flyer er het beste uit te laten zien.

Nu we het toch over drukken hebben… Een van de belangrijke dingen aan een flyer of poster is de drukkwaliteit. Je kunt zich voorstellen dat bij massa drukkerijen er een bepaald standaard is en als jouw design daar niet bij inpast ben je de klos. Kleuren kunnen bij het drukken ook veranderen. Dat is vrij treurig als je net 1000 stuks had besteld die allemaal net niet in de juiste kleur zijn geprint. Allemaal punten die we vermijden.

Wil je ook een Professionele Flyer laten ontwerpen door ons team?

We staan klaar voor de orders! Bij ons weet je dat je goed zit, geen getwijfel meer of de campagne werkt of niet. Bel, app of mail ons vandaag nog. Tegenwoordig ook direct via social media.

Het Verschil Tussen een Poster en een Flyer

Flyers en posters staan hier wel op een pagina omdat ze in de essentie op elkaar lijken, doch zijn we grote verschillen. Om te beginnen met de meest voordehand liggende, het formaat. Zo zijn er een aantal maten die je absoluut niet wilt op een poster, bijvoorbeeld een vierkante poster. Het klinkt in eerste instantie erg hip maar juist door de vorm is hij niet effectief. Zo zijn er meer formaten die absoluut niet werken.

Een ander groot verschil is hoe de informatie op een poster of flyer geconsumeerd wordt. Een poster is een statisch opgehangen beeld waar je langsrijdt, -fietst en hopelijk loopt. De gemiddelde tijd dat men kijkt naar een poster is rond de 10 seconden. Enorm kort dus! In deze tijd wil je en informatie geven èn iemand overtuigen wie je bent en waarom ze met juist jouw organisatie in zee moeten. En nu noem ik twee dingen die je wilt doen, maar soms zijn er meer. Een flyer is wat dat betreft anders omdat mensen die in hun hand hebben en wel snel een beslissing maken of ze het interessant genoeg vinden. De kunst is dus ook om ze zo snel mogelijk te overtuigen, maar is dat eenmaal gebeurt dan heb je nu meer tijd ze te informeren.

Flyers en posters staan hier wel op een pagina omdat ze in de essentie op elkaar lijken, doch zijn we grote verschillen. Om te beginnen met de meest voordehand liggende, het formaat. Zo zijn er een aantal maten die je absoluut niet wilt op een poster, bijvoorbeeld een vierkante poster. Het klinkt in eerste instantie erg hip maar juist door de vorm is hij niet effectief. Zo zijn er meer formaten die absoluut niet werken.

Een ander groot verschil is hoe de informatie op een poster of flyer geconsumeerd wordt. Een poster is een statisch opgehangen beeld waar je langsrijdt, -fietst en hopelijk loopt. De gemiddelde tijd dat men kijkt naar een poster is rond de 10 seconden. Enorm kort dus! In deze tijd wil je en informatie geven èn iemand overtuigen wie je bent en waarom ze met juist jouw organisatie in zee moeten. En nu noem ik twee dingen die je wilt doen, maar soms zijn er meer. Een flyer is wat dat betreft anders omdat mensen die in hun hand hebben en wel snel een beslissing maken of ze het interessant genoeg vinden. De kunst is dus ook om ze zo snel mogelijk te overtuigen, maar is dat eenmaal gebeurt dan heb je nu meer tijd ze te informeren.

Waar Moet je Op Letten bij het Maken van een Flyer?

Hierboven al even over gehad, maar als je toch beslist zelf een flyer te gaan ontwerpen willen we je toch een aantal punten geven waar je echt op moet letten bij het maken van een flyer.

Kwaliteit

Natuurlijk over het ontwerp, wie weet ben je wel een geboren designer! Maar wat ik bedoel is de afdrukkwaliteit. Zorg dat het geen ‘goedkope’ flyer wordt. Ik bedoel niet qua prijs maar meer de ‘look’ en ‘feel’. Het is altijd mogelijk langs een drukkerij te gaan en even te kijken welke verschillende papierdiktes er zijn en welke glans gewenst is.

Opdracht geven

Zorg dat je altijd een soort opdracht geeft aan de lezer, dit zorgt voor interesse en reactie. Het kan zo simpel zijn als ‘kijk op de achterkant voor meer informatie’. Het feit dat het papiertje (figuurlijk) spreekt kan juist dat verschil maken dat er langer naar gekeken wordt.

Opvallen

Je wilt zeker opvallen! Zorg voor een illustratie die in trek is bij de doelgroep en waarvan je zeker weet (dit is te testen bij mensen uit jouw doelgroep) dat er reactie op komt. Ga hierin niet te ver, opvallen is goed maar afknappen is absoluut niet iets wat je wilt want dan liggen voor je het weet jouw mooi gedrukte flyers bij het vuilnis!

Aan Welke Eisen Moet een Poster Voldoen?

Ook een poster heeft een aantal eisen waaraan je echt wilt aan wilt voldoen. Kijk vooral ook even bij de flyer in grote lijnen zijn die aan te houden. Maar lees daarna zeker degene over de posters nog door zodat je geen fouten maakt. Een poster is zeker geen grote flyer!

Opvallen en Choqueren

Bij een poster is er heel weinig tijd (ongeveer 10 sec) om iemand te laten kijken en overtuigen. Daarom moet je snel iemand zijn aandacht trekken. Dit doe je voor een grote illustratie en eentje die opvalt. Choqueren werkt enorm goed maar het moet niet te veel choqueren, want dan kijken mensen juist weg. Er dient een middenweg gevonden te worden ertussen zodat de lezer direct weer waarover het gaat.

Spreken

Een poster moet spreken! Ja het klinkt raar maar het is wel zo, binnen die korte tijd moet iemand het zien en het gevoel hebben dat er iets is gezegd. Zodat het onthouden wordt! Het werkt het beste als er een bepaalde emotie wordt opgewekt.         

Moet Leesbaar Zijn

Logisch, maar een poster wordt leesbaar door een duidelijk lettertype, de juiste plaatsing van dit lettertype en de verschillende blokken waarin de poster is opgebouwd. In dit laatste dient op goed gelet te worden op kleurcontrast. Zorg dat er niet tekst wegvalt tegen de achtergrond. Het geheel moet kloppen!

Dat het moet kloppen is enorm lastig uit te leggen als er helemaal geen grafische achtergrond is. Onze designers weten precies wanneer iets niet klopt en hoe mensen erop gaan reageren. Een arsenaal aan kennis wat het gehele proces een stuk makkelijker maakt.

Veel Gemaakte Fouten

Tot slot nog de veelgemaakte fouten die bij ons voorbij komen. Na het lezen zijn ze vrij simpel te vermijden en we hopen dan ook dat je er iets aan hebt!

Een flyer zien als een kleine poster, en andersom

Zorg dat de poster niet is zoals de flyer maar dan groter. Zoals hierboven beschreven hebben ze elk een unieke manier van communiceren en aandacht trekken. Hou je vooral daaraan!

Maken wat je zelf mooi vindt

Het is logisch dat iemand iets ontwerpt wat hij zelf mooi vindt, maar helaas werkt het niet zo. Doe wat onderzoek in jouw doelgroep en spreek een aantal mensen aan. Vraag feedback, ook op de positieve kanten ervan! Wat de klant wilt zien is waar het uiteindelijk om gaat.

Het doel van de flyer of poster vergeten

Denk aan die ‘call to action’. Overtuig mensen iets te doen. Er is niks meer zonde dan geld uitgeven aan een flyer of poster die niet effectief is. Zorg dat de lezer na de flyer of poster gezien te hebben tot actie overgaat. Dit is wederom te testen bij mensen in de doelgroep.

Wil je dat onze Vormgevers werken aan jouw Flyer of Poster Ontwerp?

Maar dan direct een afspraak, ons eerste consult is helemaal kosteloos!